Het lijkt wel vakantie! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Annabel Dorrestein - WaarBenJij.nu Het lijkt wel vakantie! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Annabel Dorrestein - WaarBenJij.nu

Het lijkt wel vakantie!

Blijf op de hoogte en volg Annabel

07 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Lieve allemaal,

Een kort verslagje vanuit het zonnige Kaapstad! Ik hoorde dat het daar wel flink is gaan hagelen en sneeuwen, ik heb hier met een cocktail in de zon gezeten! Gek hoor, dat ik me na 2,5 weken in Kaapstad al niet meer voor kan stellen hoe koud het wel niet is in de sneeuw!

Deze week heb ik vooral heel veel gedaan aan werk voor de uni, dus ik heb niet bijster veel te vertellen. Ik had maandag mijn eerste 'quiz'. Dat is om te controleren of je je leeswerk wel hebt gedaan. Je moet voor alle quizes gemiddeld minimaal 50% halen om je examen te mogen maken. Ik had braaf het hoofdstuk gelezen, maar helaas, het leren gaat hier nogal anders... Je moet serieus stomme feitjes uit je hoofd leren! Ik ben gewend aan processen en verbanden te leren en deze op situaties kunnen toepassen.. Ik heb dan ook voor het eerst enorm gefaald op een test.. ik had 14%.. oké, dat was even een wake-up call! Hier gaat het anders.. Dingen die ik niet belangrijk vind, vinden ze hier wel belangrijk. Daarnaast moeten we heel erg hard werken aan onze practicals.. Op zich niks mis mee, alleen heb ik het idee dat waaraan we werken, ongelofelijk makkelijk is. Het is dus hard werken, zonder veel te leren. Ik vergelijk het eigenlijk een beetje met HBO.. Begrijp me niet verkeerd, ik bedoel het niet neerbuigend, maar het is absoluut niet mijn manier van leren en werken. Hier moet ik dus nog een beetje aan wennen en mezelf ertoe aanzetten op deze manier te gaan werken en leren. Maar dat gaat vanzelf lukken! En het voordeel is, is dat ik zo op verschillende manieren leer leren en werken! Oh en ik had vandaag mijn eerste echte tentamen, hier liep ik alleen tegen hetzelfde probleem aan. De stof was zo makkelijk dat ik mezelf er niet toe aan kon zetten om het te leren en ik daarom waarschijnlijk geen super hoog punt heb. Wauw, zo in het buitenland, in een hele andere cultuur, kom je jezelf wel flink tegen.

Het leven buiten de universiteit is in één woord: Genieten!! De zon, het zwembad, de relaxte sfeer, heerlijk! Daar kan ik wel aan wennen! Afgelopen woensdag heb ik heerlijk in Obz gelunched, een lekker pizza en een héérlijke cocktail, lekker in het zonnetje. En vandaag ook weer lekker uit eten geweest bij een mexicaans restaurant. Natuurlijk ging ook dat weer op de afrikaanse manier.. 'gereserveerd? nee hoor, we hebben geen reservering van jullie!'. Maar tegelijkertijd hebben ze er alles aan gedaan om toch een tafeltje voor ons te vinden en het ons naar ons zin te maken. Het eten was overheerlijk, je hebt echt continue het idee op vakantie te zijn. En vanavond gaan we nog naar een jazz bandje kijken in Obz.
Ik hou het hier prima nog 6,5 maand uit!

Liefs uit het zonnige Afrika,
Annabel

  • 07 Februari 2013 - 23:09

    Paula Van Hemert:

    Hoi annabel.Je komt toch wel terug he??
    Jammer dat je maar 14% hebt gehaald,maar volgende keer beter!!!
    Ik zou zo naar afrika willen ,als je dit allemaal leest.
    vele lieve groetjes en geniet ervan (maar dat doe je volop gelukkig)
    Paula
    Houdoeeeeeeeeeee xxx

  • 08 Februari 2013 - 16:36

    Gerrit:

    *lol* Sorry, Bel... Maar... met die 14% moet je toch écht wel even geschrokken zijn. Ik kan het me bijna niet voorstellen dat je zo'n score gehaald hebt, maar goed... De volgende keer komt het vast wel in orde en ik heb toch weer even gelachen vandaag :)

    xXx

  • 09 Februari 2013 - 18:23

    Sjan:

    Hoi Annabel,
    Je verslag hebben wij met veel interresse gelezen. Jou verslagen zijn voor ons leerstof van zuid afrika. Je houd ons erg goed op de hoogte. Wij merken wel dat je al goed bent ingeburgerd, je slaat je er goed doorheen, respect hiervoor. groetjes van Sjan en Johan(twee trouwe lezers) xxx

  • 09 Februari 2013 - 21:00

    Betty Jonker:

    Dag Annabel,

    Wat leuk om de thuisblijvers op de hoogte te houden.
    Genoeg te vertellen en nog steeds enthousiast over alles in Afrika.
    Wij hebben hier sneeuw en jij zit in de zon.
    Verschil moet er zijn.

    Groetjes Betty (Twentietoe)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Annabel

Actief sinds 12 Jan. 2013
Verslag gelezen: 523
Totaal aantal bezoekers 40484

Voorgaande reizen:

19 Mei 2014 - 28 Augustus 2014

Onderzoek in Suriname

09 December 2013 - 15 Januari 2014

Onderzoek in Peru!

19 Januari 2013 - 16 Augustus 2013

Studeren in Kaapstad

Landen bezocht: