Houtbaai en shoppen! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Annabel Dorrestein - WaarBenJij.nu Houtbaai en shoppen! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Annabel Dorrestein - WaarBenJij.nu

Houtbaai en shoppen!

Blijf op de hoogte en volg Annabel

11 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Lieve mensen,

Heel erg bedankt voor alle leuke reacties! Echt heel erg leuk om te lezen! Zo lijken jullie allemaal toch een stukje dichterbij.

Vrijdag hebben we een heerlijk dagje gehad, we zijn 's ochtends vroeg met de minibus naar Houtbaai gegaan, een klein vissersdorpje vlakbij Kaapstad. De rit met de minibus was al geweldig, want wat een mooi uitzicht hadden we zeg! We reden door de bergen met naast ons de zee, echt prachtig! Houtbaai zelf was een heel schattig vissersdorpje, waar we eerst heerlijk door de haven hebben gestruind. Het is leuk om te zien hoe ze hier nog met kleine bootjes met vis terugkomen en ze de deze met de hand in een laadbak gooien. Nog zo lekker ongecompliceerd!
Daarna zijn we lekker op het strand gaan liggen, want het was weer een heerlijk warme dag! Op een gegeven moment riep Marie 'Hé kijk daar! Een zeehond vlakbij het strand! Dus natuurlijk renden wij heel snel het water in! (het water was daar enorm koud, het was de atlantische oceaan, maar op dat moment voelden we dat niet meer) En ja hoor, zo'n 10 meter van ons vandaan in het water was een zeehond lekker in het water aan het spelen! We zagen hem zelfs een vis vangen. Zo wonderbaarlijk hoe dicht je hier bij de natuur bent!
Later ben ik nog met de boot naar Seals Island gegaan, wat rotsen in het water waar ongelooflijk veel, maar dan ook echt héél veel, zeehonden heerlijk lagen te zonnen. Zo relaxed als ze waren, dat moesten inderdaad wel echte Zuid-Afrikaanse zeehonden zijn! Ook de boottocht was prachtig, de zon op het water, het prachtige uitzicht.. Ik kan nog steeds niet geloven dat ik hier nu echt woon!
Na een heerlijke maaltijd van vers gevangen zeevruchten zijn we naar de houtbaai market geweest. Ze hebben hier bizar veel markten, wat ik super leuk vind! Op deze markt hadden ze zowel eten en crafts, als kleren. Uiteindelijk hebben we niks gekocht maar het was leuk om er rond te kijken. En ook hier was weer live muziek, dit keer met van die typisch afrikaanse vrouwen met een prachtige stem.

's Avonds is het thuis een beetje uit de hand gelopen tussen wat huisgenoten (ik ga het niet verder toelichten, want ik vind dat niet echt iets voor het internet). Het was zo heftig, dat een huisgenoot uit huis is gezet.. dat had nogal impact op het huis! Ook is er voor Maries huis, voor de voordeur, iemand doodgestoken afgelopen vrijdag avond. We waren allebei dus nogal geshockt.. En wat doen vrouwen als ze een opkikker nodig hebben? Juist, shoppen!! We zijn zaterdag dus naar het grootste winkelcentrum van Zuidelijk Afrika geweest! En ja, het was groot! We hebben er 7 uur gespendeerd! Marie was nog naar de kapper geweest daar, we dachten dat we dat wel zouden redden met de tijd.. maar ja hé, de zuid afrikaanse kappers zijn niet zo snel.. We wilden voor het donker thuis zijn, dus toen de kapper uiteindelijk klaar was zijn we naar de minibusjes gerend en hadden we gelukkig nét het laatste minibusje gehaald! Nu waren we alleen nog bezorgd of we op tijd bij het busstation in Kaapstad zouden zijn om voor het donker het busje naar Observatory te nemen.. En ja hoor, wat gebeurde er? De politie hield de minibus aan..... Hij kreeg een bekeuring denk ik, ik kon er niet veel van verstaan, het kostte in ieder geval erg veel tijd! Eindelijk op het busstation aangekomen, rijdt voor ons neus net een vol busje naar Obz weg. Het werkt hier namelijk zo, dat de busjes pas vertrekken als ze vol zijn.. Wij dus met de moed in onze schoenen in een leeg busje. Maar gelukkig was deze snel gevuld en waren we nog net voor het donker thuis! 's avonds hebben we met het huis nog lekker een film gekeken.

Zondag was ik ongelofelijk moe van alle situaties, dus heb ik een lekker luie ochtend gehad. Ik wilde toch íets doen met mijn dag, dus ben ik uiteindelijk met Marie en Amanda nog naar het centrum van Kaapstad geweest, waar we heerlijk door company's gardens hebben gewandeld. Een erg groot en heel erg mooi park midden in de stad, waar de vogels en eekhoorntjes uit je handen eten. Prachtig was ook om de tuinen te zien met op de achtergrond de tafelberg!

Nu ik hier al 3 weken ben ga ik ook steeds meer op de kleine dingen letten, zo valt het me opeens op dat op de campus best wel veel meiden met een kindje rondlopen. Dat zet je toch aan het denken over de cultuur hier. Ook hebben ze hier een veel voorkomende vogel, die er op het eerste gezicht heel normaal uitziet, gewoon zwart, maar als hij zijn vleugels spreid, zijn deze oranje! Ook maakt hij het geluid van een kleine vuurpijl. En het ruikt hier de laatste paar dagen overal naar popcorn! Ik krijg er telkens honger van!

Vrijdag krijgt Marie haar auto, dus dan kunnen we de omgeving van Kaapstad gaan verkennen! Zin in!!

Liefs, Annabel

  • 11 Februari 2013 - 18:14

    Willemien:

    hahahaha...één ding weet ik zeker, ondanks dat we daar straks een auto hebben, wil ik één keer met het minibusje :-)....voor het avontuur !
    Tja en wat moet ik nog meer zeggen, jij maakt in 3 weken meer mee dan wij in 3 jaar !!
    Keep on goin xxxxx

  • 11 Februari 2013 - 21:39

    Gerrit:

    Grappig hoe je dingen schrijft, want ik hoor je bijna vertellen hoe het geweest is :)

    Wat die incidenten binnen en buiten het huis betreft: geniet, maar doe het met gezond verstand en blijf nadenken. Ik vertrouw op je gezond verstand en intuïtie, dus dan moet het allemaal wel goed komen met Bel.

    xXx

  • 11 Februari 2013 - 22:00

    Leo:

    ....wil je op avontuur met een busje; neem dan en busje met te weinig benzine.....

  • 11 Februari 2013 - 22:36

    Paula Van Hemert:

    hoi annabel
    wat mama schrijft ,dat ze jouw avondtuur in 3 weken nog niet in 3 jaar heeht meegemaakt,kan ik je wel zeggen ,dat ik ze nog niet in 66 jaar heb meegemaakt hahaaa.
    maar ik had er wel een deeltje van mee willen maken.
    maar met jouw reisverslagen is het net of ik ook een beetje op avondtuur ben ,ga zo door!!!
    liefs Paula en geniet maar volop.

  • 13 Februari 2013 - 20:06

    Miavan Mil :

    Lieve Annabel.
    het was we even heftig wat er in het huis gebeurden,en dat er ook nog iemand voor maries huis is doodgestoken,Annabel houd het hoofd maar koel!
    Nou de carnaval is hier weervoorbij ik ben alleen naar de optocht geweest die was erg mooi
    Stephan zit bij 3 dwijlorkestjes dus was erg druk met muziek maken in ammerzoden en Den Bosch
    wel gezellig allemaal,Annabel dit was het weer zo ;n beetje,
    Groetjes Van:
    Tante Mia en Stephan.Doei!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Annabel

Actief sinds 12 Jan. 2013
Verslag gelezen: 1431
Totaal aantal bezoekers 40476

Voorgaande reizen:

19 Mei 2014 - 28 Augustus 2014

Onderzoek in Suriname

09 December 2013 - 15 Januari 2014

Onderzoek in Peru!

19 Januari 2013 - 16 Augustus 2013

Studeren in Kaapstad

Landen bezocht: