Laatste weekje Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Annabel Dorrestein - WaarBenJij.nu Laatste weekje Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Annabel Dorrestein - WaarBenJij.nu

Laatste weekje Kaapstad

Blijf op de hoogte en volg Annabel

04 Juni 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Lieve mensen,

Eigenlijk weet ik niet zo goed wat te zeggen, aangezien er op het moment zóveel door me heen gaat! Afscheid van zoveel geweldige mensen, van een prachtig huis, van de campus, van Kaapstad (al kom ik daar nog wel twee keer terug, maar niet langer als inwoner..), maar gelukkig nog geen afscheid van de overweldigende natuur en de indrukwekkende cultuur! Al met al is het heel erg dubbel. Donderdagochtend vertrek ik naar Hermanus en laat ik deze geweldige wereldstad achter me. Ik vind het spannend maar heb er ongelofelijk veel zin in! Ik zal proberen jullie zo veel mogelijk up to date te houden!

Oh voor ik het vergeet, het heeft afgelopen weekend enorm gestormd hier! Met ongelofelijk veel regen, wind en zelfs hagelbuien. Het resultaat: daken die van complexen afgevlogen waren, the cape flats (krottenwijken) die helemaal onder stonden en een wit Kaapstad. Het was een waar unicum, ik heb veel van mijn klasgenoten horen zeggen dat het nog nooit zo ijzig koud was geweest hier en veel zagen voor het eerst 'sneeuw' (het was in feite hagel, maar goed). Tel daar de enkele beglazing en de afwezigheid van centrale verwarming bij op en het resultaat was dat ik in bed met de deken én mijn slaapzak om me heen gewikkeld en een kop hete thee zat te leren... in Zuid Afrika ja! In twee weken van 20 graden naar hagel! Klimaatverandering ten top!

Goed, tot snel! en heel veel liefs,
Annabel

  • 05 Juni 2013 - 00:02

    Wim:

    Ha die Annabel

    Groetjes van Betty en mij uit Twentietoe. Wij genieten telkens weer van al die prachtige verhalen en
    hebben het er elke week over. Wat kan jij boeiend schrijven zeg! Kaapstad zit er op, maar de reis die in het verschiet ligt is ook niet te versmaden!! Hou ons in elk geval op de hoogte en vanaf hier een dikke kus!

    Heel veel plezier de komende weken! Wim


  • 05 Juni 2013 - 00:09

    Willemien:

    Ja Bel, gelukkig kom je er weer in Kaapstad terug, dan hoef je daar gelukkig niet meteen definitief afscheid van te nemen, dat scheelt weer een slok op een borrel ;-) We zijn in ieder geval blij dat je er zo'n onvergetelijke tijd hebt gehad waar je altijd weervol trots (want ik ga er van uit dat je de examens hebt gehaald :-) en met plezier op kunt terugkijken. Nu wéér een nieuwe uitdaging, er metéén achteraan, helemaal alleen op pad door onbekend gebied, dapper hoor, en spannend! (ook voor ons...) Maar we hopen natuurlijk dat je een gewèldige reis tegemoet gaat en veel mooie dingen ziet, en net zo gaat genieten van het Krugerpark als wij destijds gedaan hebben. Wellicht wel meer! gezien jij er wàndelsafari gaat beleven. Geniet van alles lieve schat, we hopen weer snel van je te horen

    Dikke knuffels van ons allebei xxxx
    mam

  • 05 Juni 2013 - 09:36

    Nikki:

    Lieve Bel,
    Wat ga jij nog een hoop mooie dingen zien en beleven! Ben zo benieuwd hoe de wandelsafari zal zijn! Kan bijna niet anders als ontzettend gaaf en spannend.... Echt zo stoer dat je dat gaat doen. Geniet van alles lieve zus, want ook deze drie maanden vliegen waarschijnlijk net zo hard voorbij als de afgelopen maanden! Dikke kus!

  • 05 Juni 2013 - 11:43

    Paula:

    Afscheid nemen doet altijd pijn,maar wat een geweldige tijd heb je daar gehad,en je gaat nog een geweldige tijd tegemoet.!!
    ik zal je reisverslagen ook zeker gaan missen.,iedere dag keek ik even of je geschreven had.
    Annabel geniet van je vacantie en kijk heel goed uit.
    houdoe dikke kus.
    Paula

  • 05 Juni 2013 - 22:59

    Mia Van Mil:

    Lieve Annabel
    Er is een tijd van komen en gaan
    en nu ga je Kaapstad verlaten,je hebt er veel gezien en geleerd dat neemt niemand meer af!!!
    Annabel geniet van de vacantie
    Een knuffel van Tante Mia.Doei!!!

  • 06 Juni 2013 - 22:04

    Gerrit:

    Afscheid van een omgeving en mensen is niet altijd even makkelijk, maar aan de andere kant hoeft het niet een definitief afscheid te zijn. Je kunt immers altijd nog een keer terug (al zullen de omstandigheden dan anders zijn en dus ook je beleving) en met mensen kun je ook contact houden. Iets wat praktisch gezien makkelijk te doen is, maar of het ook zal gebeuren moet je even afwachten.

    Iedereen valt op een gegeven moment in zijn of haar eigen ritme terug waardoor goede contacten uit een bepaalde periode op een gegeven moment kunnen vervagen in een herinnering. Op zich niks mis mee en het hoort bij het leven, tenzij je leven stil staat maar... dat wil je niet lijkt me :)

    Het is in wezen een natuurlijk selectie proces en het mooie ervan is dat wat overblijft echt is. I know, dat klinkt wat plastisch nu je er nog midden in zit maar je zult er nog wel eens over nadenken als je thuis achter je pc dit soort stukjes na zit te lezen... ;)

    Veel plezier tijdens je reis, blijf je koppie gebruiken in alle situaties die zich voordoen en blijf genieten. Dan genieten wij met je mee...

    Lieve kus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Annabel

Actief sinds 12 Jan. 2013
Verslag gelezen: 447
Totaal aantal bezoekers 40475

Voorgaande reizen:

19 Mei 2014 - 28 Augustus 2014

Onderzoek in Suriname

09 December 2013 - 15 Januari 2014

Onderzoek in Peru!

19 Januari 2013 - 16 Augustus 2013

Studeren in Kaapstad

Landen bezocht: