Yes!! Afrika! - Reisverslag uit Stormsrivier, Zuid-Afrika van Annabel Dorrestein - WaarBenJij.nu Yes!! Afrika! - Reisverslag uit Stormsrivier, Zuid-Afrika van Annabel Dorrestein - WaarBenJij.nu

Yes!! Afrika!

Blijf op de hoogte en volg Annabel

11 Juni 2013 | Zuid-Afrika, Stormsrivier

Lieve allemaal,

Afgelopen donderdag was het dan zover, na vele kleren en spullen in 'niet mee te nemen' tas gegooid te hebben had ik dan eindelijk mijn backpack gepakt en was ik klaar om te vertrekken. In de bazbus op naar Hermanus! In de bus ontmoette ik al 3 andere mensen die naar dezelfde backpackers gingen als ik. Eenmaal aangekomen heb ik met Paul, een andere Nederlander, een prachtige wandeling langs de kust van Hermanus gemaakt. Hermanus is DE plek om walvissen te spotten, maar het walvisseizoen was pas net begonnen dus helaas hebben we er geen gezien, maar de wandeling was prachtig dus het was zeker de moeite waard. Dassies en prachtige vogels gezien en na 3 uur (de wandeling zou 1,5 uur duren?) kwamen we dan aan op onze eindbestemming: het restaurant 'Dutchies'! Compleet met nederlandse vlag en snacks haha. Omdat we niet weer terug wilden lopen hebben we een tucktuck gebeld en die heeft ons weer terug gebracht. 's Avonds was er een heeeerlijke braai, waar ik voor het eerst sinds heel lang een lekkere steak op heb. En braaien kunnen ze hier!! Heerlijk!!!

De volgende dag was het tijd voor shark cage diven!!! 6 uur 's ochtends werden we al opgehaald in de backpackers en zijn we naar Gansbaai gegaan. Daar ontbeten en een brieving gehad om vervolgens de boot op te gaan en naar een goede locatie te gaan! Eenmaal daar, begon de gids te vertellen over de haaien en wat we hoe gaan doen en dat het meestal wel minstens een half uur duurt voordat er een haai in de buurt van de boot kwam en dat we geluk hadden als we meer dan 2 haaien zouden zien. Hij had het nog maar net gezegd en daar was de eerste al!! Wauw wat een prachtige dieren! En NOG een haai, en even later nog een!! Uiteindelijk zijn er zo'n zeven haaien bij de boot geweest! De grootste was waarschijnlijk iets van 3,5 meter lang. En toen mochten we de kooi in!! Dan zwemt er dus serieus even 20 centimeter van je vandaan een witte haai! ZOO gaaf!! En het toffe is, is dat je er niet banger van wordt, maar juist zoveel respect krijgt voor die geweldige dieren! Net naast mij kreeg de haai het aas te pakken, wat zich uitte in een gevecht van de haai om het los te krijgen, wauw echt geweldig! Ik heb lang getwijfeld of ik dit zou gaan doen, maar ik ben super blij dat ik het heb gedaan. Eenmaal terug aan land kregen we een heerlijke lunch en werd er het een en ander uitgelegd over het gedrag van haaien, wat erg interessant was.

De dag erna was het tijd om Hermanus te verlaten en naar Oudtshoorn te gaan. Eenmaal aangekomen bleek het een enorm backpackers te zijn waar slechts 1 ander meisje sliep. Heel rustig dus en ook een beetje saai. De avond met dat meisje en de barman bij het haardvuur (ja het wordt hier 's avonds nu enorm koud) een wijntje gedronken en maar naar bed. De volgende dag ben ik naar de Cango Caves geweest, erg mooie grotten, waar we ons door de kleinste openingen moesten wurmen! Zo had je bijvoorbeeld 'Devils Chimney', waar je inderdaad door een soort smalle schoorsteen pijp naar boven moest klimmen of 'the mailbox' waar je al tijgerend doorheen moest. Vervolgens ben ik met de mountainbike naar een struisvogelboerderij gefietst. Het was een prachtige tocht door de bergen waar ik vogels in de mooiste kleuren ben tegengekomen. Bij de struisvogelboerderij kreeg ik een prive rondleiding, want er was verder niemand. Het was best wel interessant, maar helaas mocht ik niet struisvogel rijden want het had de dag ervoor geregend, dus dan zouden de vogels uitglijden.

Maandag ochtend heb ik een beetje door Oudsthoorn gelopen om vervolgens weer met de shuttle naar George te gaan, waar de bazbus me op zou pikken. Onderweg springbokken en een groep bavianen gezien! Met de man die mij naar George bracht oko nog een erg interessant gesprek gehad, hij werkte vor het backpackers en ze bleken hun (zwarte) werknemers dus ook helemaal niet goed te behandelen, daar stond ik wel even van te kijken. Ook hebben we het gehad over de huidige president Zuma, dat hij 150 scholen in de oostkaap sluit en voordat hij president werd hij was aangeklaagd voor verkrachting.. En zo'n man is president.. Ook over hoe het hele werken hier in Afrika in elkaar zit, best wel ernstig eigenlijk.

Goed, 's avonds kwam ik aan in Stormsriver. De eigenaresse besloot me in plaats van een dorm bed een prive kamer te geven, omdat ze me graag wilde verrassen! Ik slaap nu dus in een onwijs chille kamer, met een heerlijk bed en een verwarming (dat is echt een luxe hier!). 's Avonds ben ik met een groep schotten en een nederlander hier lekker uit eten geweest. Vandaag ben ik naar Tsitsikamma national park geweest en heb daar lekker een paar uur gewandeld. Stormsriver mouth was echt on-ge-lo-fe-lijk mooi!! Uberhaupt was het daar echt onwijs mooi!! Dan voel ik me echt zo gezegend dat ik hier ben! Ik heb ook nog dassies, blaue duikers en een loerie (een bekende vogel hier) gezien. Na die super mooie wandeling hebben we heir een paardrijrit gemaakt. We reden door de townships wat erg indrukwekkend was! Daarna door het bos, waar we mochten galloperen, maar de paarden waren absoluut niet goed getraind dus hij rende en rende en rende ZOO hard! Op het moment dat hij bijna uitgleed besloot hij toch maar te stoppen met rennen.. gelukkig, want ik kon hem gewoon niet meer stoppen! Maar toch weer een ervaring rijker! Overdag is het hier nog steeds heerlijk weer en 's nachts kunnen we zoooooveel sterren zien, het is ongelofelijk helder, we kunnen zelfs de melkweg zien. Het is echt super relaxed en ik geniet volop!
Ik laat snel weer wat horen!

Liefs,
Annabel

  • 11 Juni 2013 - 19:27

    Willemien:

    Wat héérlijk om weer wat te horen van je avonturen, wat jij in korte tijd allemaal méémaakt!, niet te geloven gewoon. En dat je naast de leuke spannende dingen ook veel te weten komt over de gewoontes in het land zelf, benijdenswaardig hoor meis! Maar goed dat je aantekeningen maakt, je zou het niet allemaal kunnen onthouden, zoveel nieuwe herinneringen :-)
    Overigens ben ik blij dat IK niet op dat paard zat wahahahahaha ;-), dan nog maar liever tussen de haaien (...in een kooi dan wel hè!)

    Heel veel liefs van mam

  • 11 Juni 2013 - 21:07

    Gerrit:

    Zo gaaf dat je niet alleen het land ziet, maar het ook leert kennen. Uit eerste hand nog wel... Stiekem toch wel een beetje jaloers hoor, Bel!

    xXx

  • 11 Juni 2013 - 21:10

    Koosje:

    waaauuwww ik ben ook verliefd op afrika <3<3

  • 12 Juni 2013 - 08:35

    Nikki:

    Geweldige ervaringen Bel! Geniet! (dat doe je volgens mij al volop maat toch ;-))

  • 13 Juni 2013 - 22:29

    Paula:

    jeeeeeeeeeeeeetje annabel ,wat heb je het weer leuk,en dan die haaien,ik word al histerisch bij het zien van een muis ha haaaaaa en dan allemaal rondwandelen en fietsen ,wij verdwalen al in den bosch!!
    annabel blijf genieten en vooral schrijven,en pas goed op jezelf.
    doeiiiiiiiii xx x Paula

  • 14 Juni 2013 - 16:04

    Betty Jonker:

    Hoi Annabel,

    Wat een belevenissen en je raakt er ook niet over uitgepraat.
    Ik had wat problemen met mijn computer en heb net jouw laatste verslag gelezen.
    Gisterenavond do 13 juni vertelde Wim over jouw haaien verhaal.
    Hij had het niet gedaan.
    Ik heb het nu gelezen en vindt het heel dapper van jou.
    Je staat ook open voor alles en je doet het met een aangeboren gemak.
    Wil jou trouwens bedanken voor de mooie kaart uit Afrika.
    Heel lief en attent om dat te doen.
    Het lag keurig in mijn postbakje op Twentietoe.
    Wij gaan ook richting vakantie.
    De Muziekschool is gesloten van 9 juli tot 2 september.

    Af en toe response van mij, Betty

  • 15 Juni 2013 - 13:53

    Leo:

    Wat een verhalen weer! Wanneer komt je vakantieboek uit?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Stormsrivier

Annabel

Actief sinds 12 Jan. 2013
Verslag gelezen: 445
Totaal aantal bezoekers 40462

Voorgaande reizen:

19 Mei 2014 - 28 Augustus 2014

Onderzoek in Suriname

09 December 2013 - 15 Januari 2014

Onderzoek in Peru!

19 Januari 2013 - 16 Augustus 2013

Studeren in Kaapstad

Landen bezocht: