Tafelberg en zeehonden - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Annabel Dorrestein - WaarBenJij.nu Tafelberg en zeehonden - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Annabel Dorrestein - WaarBenJij.nu

Tafelberg en zeehonden

Blijf op de hoogte en volg Annabel

03 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Lieve allemaal,

Vrijdag dacht ik een dagje vrij te hebben, maar helaas kregen we de dag van tevoren een mail dat er vrijdag een verplichte uitleg over e-teaching was voor exchange studenten. Zoals elke dag liep ik naar het busstation, waar ik de bus die ik moest hebben niet zag.. Hij reed pas over 1 uur! Het gekke is, dat als de trein in Nederland een uur vertraging zou hebben, ik ongelofelijk geïrriteerd zou zijn, terwijl ik nu zoiets had van 'oke, dan ga ik daar wel lekker een boek lezen'. Best wel tof hoe snel je je aan zo'n cultuur aanpast. Ik zou de bus ook nog eens bijna gemist hebben want ik stond bij de halte waar de bus normaal altijd vertrekt. Toen, nét voordat de bus vertrok, stak iemand haar hoofd uit het raam van een andere bus 'hé Annabel!', oo ik moest die bus hebben! Had ik even geluk dat ze me herkent had!
Nou naar die uitleg had ik niet hoeven gaan, want de meeste computers waren stuk dus ik zat helemaal achterin dus ik kon de man, die ik toch al moeilijk kon begrijpen vanwege zijn zuid-afrikaanse accent, amper horen. En daarbij draaiden de helpdesk mensen achter mij ook nog eens muziek.
Mijn universiteitsemail werkte nog steeds niet dus moest ik weer naar een andere helpdesk, die me vertelde dat dat klopte en het nog wel even kon duren.. haha, ik raak er ondertussen wel aan gewend.
Daarna zijn Marie en ik nog gaan shoppen in Claremont, want we hebben het idee niet genoeg zomerkleding te hebben (oké ik hoor jullie al lachen, maar écht, ik heb niet genoeg!). Helaas blijkt dat de kledingsmaak van de Zuid-Afrikanen ver van die van ons ligt dus zijn we niet geslaagd. Wel hebben we daar afgesproken met de meiden uit Noorwegen en Finland en zijn we in Observatory lekker uit eten geweest. Heerlijk eten met 2 glazen wijn voor omgerekend 7,90!
De volgende dag zijn we 's ochtendsvroeg de tafelberg gaan beklimmen. Het was een erg zware route met héél veel, hele steile trappen! Dat was vermoeiend zeg! Er was ook een erg leuk klimstuk bij, en daarna weer de vele vele trappen. Onderweg hadden we wel een paar keer heel erg mooi uitzicht en ook de natuur was prachtig. Eenmaal aan het einde van de route die we hadden genomen hebben we heerlijk gelunched en besloten niet verder naar de top te gaan. Dat zou namelijk nog 4 uur in beslag nemen (ja de tafelberg is groot!) en we waren nog erg moe van de enorm hectische en stressvolle week op de uni. Daarnaast was het bewolkt dus zouden we toch amper uitzicht hebben, maar waarschijnlijk gaan we volgend weekend de lange hike doen. Dus helemaal naar de top en over de hele tafelberg! Toen we weer eenmaal terug waren, zijn Joel en ik in het zwembad gesprongen om vervolgens weer een minibus naar het centrum te nemen. Lopend naar Waterfront kwamen we langs een heel leuk, klein, gratis festivalletje. Het was heel kneuterig met strobalen om op te zitten en lampionnetjes in de bomen! En wauw wat kunnen die afrikanen zingen zeg! Na een tijdje daarvan genoten te hebben zijn we verder gelopen naar Waterfront om daar het two oceans aquarium te bezoeken. Het was een erg mooi aquarium die erg goed de verschillen tussen de twee oceanen waar Kaapstad aan grenst laat zien. Ze hadden prachtige dieren! Joel en ik waren helemaal enthousiast en hebben besloten over 2 weken ons duikbrevet te gaan halen! Toen we uitgekeken waren in het aquarium hebben we wat rondgestruind over Waterfront, waar we zeehonden in de haven zagen spelen, zo leuk!
Overal waar we kwamen was live muziek dus we hebben ontzettend genoten en lekker in de zon zitten luisteren naar de muziek.

Vandaag zijn we vroeg opgestaan om buitenshuis te gaan ontbijten. Er was namelijk een cafétje waar het ontbijt erg goed scheen te zijn. Helaas was die dicht dus zijn we ergens anders gaan ontbijten, wat ook erg lekker was! Vervolgens zijn Joel, Marie en ik naar Camps Bay gegaan. Een ongelofelijk mooi strand, prachtig helder water, rotsen aan de zijkant, grote golven en de bergen (de twaalf apostelen) achter je. Hier hebben we een lekker stranddagje gehad. We hebben een heerlijke late lunch gehad in een thais restaurant met uitzicht over de zee. Ik had een ongelofelijke lekkere pittige soep met garnalen! Dat was genieten! Nu weer lekker thuis en weer helemaal uitgerust en opgeladen voor de komende week waar ik al mijn eerste 'tentamen' heb..

Liefs !

  • 03 Februari 2013 - 21:48

    Gerrit:

    Ah, een tentamen zeg je? Zo héél erg relaxed is het dan ook weer niet... *grin*

    Succes komende week!

    xXx

  • 03 Februari 2013 - 21:49

    Willemien:

    Zoals jullie genieten !!! dat vind ik nou eens een goeie manier om de "tegenvallers" op de uni te compenseren :-)
    Ga zo door meis, en succes met je tentamen xxx mom& dad ;-)

  • 03 Februari 2013 - 22:14

    Nikki:

    Hi lieve schat,
    Wat fijn dat je het zo leuk hebt daar!
    En wat ontzettend fijn om je stem even gehoord te hebben!!!!
    Succes met je tentamen!
    Kus

  • 03 Februari 2013 - 22:32

    Paula Van Hemert:

    hoi hoi annabel.
    alweer zoooooooooo genoten van je reisverslag.
    ik heb net zitten kijken op t.v. naar ivo niehe (was ook in z.afrika)
    veel succes met je tentamen,en blijf genieten.
    gr Paula

  • 03 Februari 2013 - 22:53

    Leo:

    Veel van wat je in Nederland leren moet, gaat daar vanzelf: onthaasten, omgaan met teleurstellingen, verder geen fitness nodig of engelse lessen.....

  • 04 Februari 2013 - 22:20

    Henny:

    lieve Bell,
    hier 'n berichtje van Henny Bell. Ik heb vandaag de andere verslagen van je gelezen. Ik en internet, wist niet dat ik steeds opnieuw moet inloggen. Misschien moet het ook anders, zal eens aan mien vragen.
    Wat krijg ik veel zin om 7 maart naar afrika te vliegen. Jouw verhalen en de foto's spreken boekdelen.
    Ik ben zóóóó blij dat je het zo naar je zin hebt en dat je in je eentje zoveel onderneemt. Fijn dat je ook al vrienden om je heen hebt, dat maakt alles zo veel prettiger. En je kan op iemand terug vallen als er iets is.
    Woensdag gaan Hans en ik op zoek naar een reistas en een verrekijker. Van de week al een nieuw fototoestel gekocht, want die van ons was gevallen en deed niks meer. Met deze kunnen we giga inzoemen en zelfs filmpjes meemaken.Op de tom-tom zit nu ook al de zuidafrika route in, dus we bereiden ons al voor.
    Ook de infoboekjes liggen op de tafel en we lezen er geregeld in. Wat een prachtig, kleurrijk, interessant land. Zo veel te zien. Heerlijk om dit alles zelf te gaan zien. Ook door jouw verhalen heb ik enorm zin in Kaapstad.
    Annemiek heeft ook haar duikbrevet gehaald, vond ze fantastisch. Het onderwaterleven is prachtig.
    Bell, blijf lekker genieten! Ook succes met je studie en met alles wat je onderneemt.
    Dikke kus van ons, Hans en Henny.

  • 07 Februari 2013 - 23:46

    Annabel:

    Heerlijk, heerlijk, heerlijk en heerlijk:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Annabel

Actief sinds 12 Jan. 2013
Verslag gelezen: 1422
Totaal aantal bezoekers 40480

Voorgaande reizen:

19 Mei 2014 - 28 Augustus 2014

Onderzoek in Suriname

09 December 2013 - 15 Januari 2014

Onderzoek in Peru!

19 Januari 2013 - 16 Augustus 2013

Studeren in Kaapstad

Landen bezocht: