Back your Boytjies! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Annabel Dorrestein - WaarBenJij.nu Back your Boytjies! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Annabel Dorrestein - WaarBenJij.nu

Back your Boytjies!

Blijf op de hoogte en volg Annabel

26 Mei 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Lieve mensen,

Nog maar 1,5 week te gaan hier in Kaapstad! Wat gaat de tijd ongelooflijk snel! Voor ons exchange students betekent dit vooral studeren, studeren, studeren, want ja de examens staan toch echt voor de deur! We proberen nog wel leuke dingen te doen, maar het is lastig om af te spreken, aangezien iedereen op andere dagen examens heeft. Afgelopen twee weken bestond het dus vooral uit gezellig lunchen of uit eten, wat zeker niet verkeerd is! Obz heeft vele leuke restaurantjes en lunchplekjes dus het is een fijne gelegenheid om overal nog een keertje te eten voordat we gedag moeten zeggen! Wel zijn we 17 mei naar een Noorwegens feestje geweest, want dat was voor hen een nationale feestdag. Veel noorse mensen dus en het was erg gezellig! Afgelopen vrijdag zijn we naar een rugby wedstrijd van 'ons' team geweest, oftewel van de universiteit! Helaas helaas, de cheerleaders, orkest en mascotte waren er niet, ik denk vanwege de examens.. Héél erg jammer, want daar was ik eigenlijk best wel benieuwd naar! Verder was het wel erg tof vond ik! Lekker je team aanmoedigen 'GO UDUBS!!!' De andere meiden vonden rugby geloof ik niks aan en ik was de enige die actief naar de wedstrijd aan het kijken was hahaha. Terwijl de rest een beetje zat te kletsen zat ik vol aandacht de wedstrijd te kijken en.... we hadden gewonnen!! Woehoe!

Gisteren hebben we Devil's Peak beklommen, dat is een berg die naast de tafelberg is. Ik geloof dat die bijna even hoog is als de tafelberg maar pin me er niet op vast! Het was een erg mooie hike, helaas was het wel bewolkt, maar we waren al snel boven de wolken uitgestegen en liepen we lekker in het zonnetje. Helaas geen uitzicht over de stad dus, maar over de wolken was ook wel erg bijzonder en mooi om te zien!

Helemaal uitgeput terug gekomen ben ik toch nog even door Obz gewandeld, want daar was op dat moment 'open streets'. Het principe ervan is, is dat de hoofdstraat van Obz (lower main road) was afgezet voor auto's en iedereen die wou kon er lekker komen skaten, fietsen, lopen, muziek maken en alles wat je maar kan bedenken. Het resulteerde in veel muziek, lekker krijten, spelletjes spelen, jong en oud door elkaar. Het liet het échte gezicht van Observatory zien: zo heerlijk arty, alternatief, kunstenaars, muzikanten, goh wat hou ik toch van deze wijk! Mensen dansend op de straat, muziekinstrumenten die werden uitgedeeld zodat iedereen mee kon doen, niks commercieels, gewoon heerlijk ouderwets samen zijn. Jammer dat dat inderdaad 'ouderwets' is en ik hoop dat dat met zulke initiatieven weer helemaal terug komt. Al moet ik zeggen dat het samen zijn hier in Zuid Afrika sowieso al véél meer is dan in Nederland, wat ik toch wel ga missen als ik weer richting Nederland ga!

Ik ga weer snel aan de studie, want de concentratieboog ligt hier niet zo hoog en ik moet dus nog veel doen! Gelukkig heb ik een heerlijk vooruitzicht, volgende week donderdag begin ik namelijk aan mijn 2,5 maanden durende reis! Ik heb al een aantal inkopen gedaan, een 'ongeveer' reisschema opgesteld, en plannen gemaakt. Wel spannend, zo de eerste vier weken alleen, maar ik heb er super veel zin in! En voor ik het weet ga ik Damaz al van het vliegveld ophalen en vertrekken we richting Namibie! Voordat ik ga reizen zal ik nog één update uit Kaapstad doen en vanaf dan zullen de updates waarschijnlijk wat frequenter worden!

Heel veel liefs,
Annabel

Ps. Ben hier eindelijk!! naar de kapper geweest (was nodig!!!), durfde eerst niet, maar het is goed uitgepakt! Misschien omdat de kapper me deed denken aan de kapper thuis haha!

  • 26 Mei 2013 - 18:25

    Paula:

    hoi hoi Annabel.
    wat leuk om weer iets te lezen.
    je zult dit allemaal wel heel erg gaan missen als je weer in nederland bent,maar je hebt het wel gehad en meegemaakt!!
    annabel ik wens je veel succes met je examens, en wil je heel goed uitkijken en oppassen als je op vacantie gaat.
    geniet ervan!!!!
    vele groetjes van Paula xxxx

  • 26 Mei 2013 - 20:37

    Jan Dorrestein:

    Hoi lieve Bel,

    Ik geniet van je verslagen Bel. Zo goed om te lezen hoe jij onbevangen, onbevooroordeeld en met oprechte belangstelling kijkt naar de mensen, hun land en hun cultuur. Nog een paar weken blokken en dan op reis. Ben wel een beetje jaloers. Goed dat je eerst nog een reis door Zuid Afrika ga maken alvorens de buurlanden te bezoeken. Je reisschema ziet er goed uit. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het meest uitkijk naar je thuiskomst. Acht maanden is natuurlijk ook wel erg lang.

    Liefs Jan

  • 27 Mei 2013 - 09:58

    Gerrit:

    *lol* Het Engels begint door te sijpelen in je Nederlands. 'Norwegian' vertalen wij hier toch echt gewoon als 'Noors' ;)

    Heel veel succes met je examens en ook al schrijf je dat het er allemaal erg relaxed is, toch heb je die komende vakantie dubbel en dwars verdiend volgens mij.

    *hug* xXx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Annabel

Actief sinds 12 Jan. 2013
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 40479

Voorgaande reizen:

19 Mei 2014 - 28 Augustus 2014

Onderzoek in Suriname

09 December 2013 - 15 Januari 2014

Onderzoek in Peru!

19 Januari 2013 - 16 Augustus 2013

Studeren in Kaapstad

Landen bezocht: