Genieten in Stellenbosch - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Annabel Dorrestein - WaarBenJij.nu Genieten in Stellenbosch - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Annabel Dorrestein - WaarBenJij.nu

Genieten in Stellenbosch

Blijf op de hoogte en volg Annabel

17 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Moloweni!

Wauw ik ben hier nu al een maand wat gaat dat ongelooflijk snel zeg! Maandag en dinsdag heb ik vooral veel schoolwerk gedaan, dus niks speciaals. Woensdag moest ik van mezelf leren, maar natuurlijk lukt dat niet zo heel erg goed met dit lekker weer! En aangezien ik het gitaarspelen erg mis, ben ik naar de muziekwinkel in Obz gegaan. Ze hadden redelijk wat gitaren, maar best wel crappy eigenlijk. Nou is dat ergens niet zo erg, want ze zijn dus ook erg goedkoop en het bovenal ze kopen ze ook weer terug! Ik zit er nu dus erg over na te denken om er maar gewoon eentje te kopen. Ik zat daar een beetje gitaren uit te proberen en de man van de winkel nodigde me al uit voor een jamsessie die avond ergens in Obz. Er wordt hier erg veel muziek gemaakt dus dat is wel super leuk! Helaas had ik al wat anders die avond, namelijk een borrel van Cape Town Rocks, de organisatie die mijn kamer heeft geregeld. Het was op een prachtige locatie, het zou zo uit de film kunnen komen! Een dakterras, met een zwembad en een prachtig uitzicht. Voeg daar nog een cocktail aan toe en je hebt perfectie! Het was wel héél erg gek om de hele avond nederlands te praten op een of andere manier.

Donderdag had ik mijn eerste echte lab practicum hier, maar hé het is nog steeds Zuid Afrika.. Ik had het al kunnen verwachten.. alle microscopen waren al in gebruik door de eerstejaars, dus werd het practicum afgelast. Nou ja, maandag nog een kans, dan gaan we iets met kakkerlakken doen.. levende kakkerlakken..
's Avonds ben ik voor het eerst naar Yoga geweest, een huisgenoot gaat daar dagelijks naartoe en ik had beloofd een keertje mee te gaan. Ik moet zeggen dat het me best goed is bevallen! Het is behoorlijk intensief en daar hou ik wel van! Daarna zijn we nog lekker uit eten geweest in Obz in een ongelooflijk knus en gezellig restaurantje. Alle restaurantjes hier zijn eigenlijk heel erg leuk, heel knus en bij elkaar geraapte meubelstukken en alles is erg kleurrijk. Heerlijk gegeten ook weer, het is bizar hoe vaak ik hier wel niet uit eten ga. Vrijdag ben ik namelijk wéér uit eten gegaan. Nou ja, ik wist niet dat we uit eten gingen dus ik had al gegeten en ik heb dus eigenlijk alleen maar een klein voorgerechtje op. Daarna hebben we in een cafeetje in Longstreet nog een cocktail gedronken en een gezellige avond gehad. We hebben het niet te laat gemaakt, want de volgende dag moesten we weer vroeg op! We gingen namelijk naar Stellenbosch!

's Ochtends vroeg hebben we al de trein gepakt, want Marie had toch haar auto nog niet.. Waarom niet? tja, Zuid-Afrika! Toch vind ik dat lokale openbare vervoer toch wel heel erg leuk, je krijgt echt het idee dat je deel uitmaakt van het leven hier en niet 'slechts op bezoek' bent. Ook zagen we vanuit de trein onze eerste zebra's, struisvogels en iets antilope achtigs! Het klinkt helaas veel spectaculairder dan het is, het was op een soort boerderij.. we hebben ze dus nog niet in het wild gezien. In Stellenbosch hebben we mountainbikes gehuurd, om vervolgens heerlijk door de wijngaarden te fietsen. Het was echt zó mooi daar! Overal wijngaarden en bergen. Naar de eerste wijngaard zijn we langs een soort van snelweg gefietst, ze hebben hier namelijk niet iets als fietspaden. Daar hebben we onze eerste wijnproeverij gedaan. Nou is een wijnproeverij hier niet ongelooflijk duur (gratis of max 2 euro) en je krijgt veel! Het is niet een slokje wijn om te proeven en dan de volgende, nee je krijgt een halfvol glas en ze wachten netjes tot je glas leeg is voordat je de volgende krijgt. Daar hebben we dus wel even vertoefd, want we kregen vier wijnen om te proeven. Een paar waren echt heel erg lekker! We vroegen of het mogelijk was om de wijnkelders te bezoeken, maar helaas vertelde de ober dat je daarvoor een paar dagen van tevoren had moeten boeken. Maar dan helpt het wel om met vier meiden te zijn, de ober wilde ons wel de wijnkelders laten zien, al mocht hij dat eigenlijk niet. De kelders waren behoorlijk indrukwekkend! Enorm grote tonnen met wijn, en ook héél veel kleinere tonnen, die al een aantal jaren lage te rijpen en ongelooflijk duur waren. Erg mooi om zulke kelders een keertje te mogen zien!

Daarna hebben we aan iemand gevraagd of er ook een andere weg was dan de autoweg om bij een andere wijnboerderij te komen. Hij wees ons een prachtige route door de wijngaarden heen, waar we blij waren met onze stevige mountainbikes! Het was werkelijk een prachtige route om te fietsen! Langs alle druiven, met op de achtergrond de bergen, dat was genieten! We moesten wel veel omhoog, met geen wolkje aan de lucht, 34 graden en geen zuchtje wind! Binnen no time waren we dus helemaal kapot en konden we niet wachten tot we een boerderij hadden gevonden waar we konden rusten in de schaduw en wat drinken. Uiteindelijk helemaal uitgeteld hadden we een prachtige wijnboerderij gevonden, ze hadden echt dé perfecte locatie, je stond echt met je mond vol tanden! Daar hebben we heerlijk en aantal kannen water achterover geslagen (de ober was zo vriendelijk ons te blijven voorzien van ijskoud water) en hebben we ook heerlijk avond gegeten. Toen we weer terug naar het station wilden fietsen, bleek Sara's fiets kapot te zijn, we zaten al de hele dag enigzins met haar fiets te worstelen, maar nu was het echt te erg om nog te kunnen fietsen. We hebben toen maar het verhuurbedrijf gebeld en die heeft ons opgehaald en bij het station afgezet.

Eenmaal terug in Kaapstad wilden we naar een concert op het strand en we hadden al een taxi gebeld.. Maar de taxi kwam maar niet en kwam maar niet. En wij maar wachten wachten wachten... Uiteindelijk was de taxi er, maar helaas was het toen al te laat om nog naar het concert te gaan, dus zijn we maar terug naar Obz gegaan, waar we nog heerlijk in een cafeetje wat gedronken hebben.

Nu weer hard studeren want ik heb deze week mijn eerste 'echte' tentamen. gelukkig heb ik leuke dingen om naar uit te kijken! Zondag waarschijnlijk surfen en misschien heb ik vrijdag wel mijn eerste duikles!

Liefs,
Annabel

  • 17 Februari 2013 - 10:59

    Nikki:

    Hi lief zusje,
    Wat ongelofelijk gaaf dat je bij de wijngaarden in Stellenbosch bent geweest!
    Daar komen veel goede Zuid Afrikaanse wijnen vandaan.

    Ben heel erg benieuwd naar je eerste duikles!
    Lijkt me zo ontzettend mooi om daar te duiken....

    Succes met studeren en je tentamen!

    Dikke kus!

  • 17 Februari 2013 - 12:02

    Willemien:

    Jeetje meis, ik bewonder jullie ondernemerslust, wat dóen jullie toch ontzettend leuke dingen, hartstikke leuk!!! Ik hoop dat je overal ook foto's van maakt zodat je er later nóg eens van kunt genieten. Dikke kus van mij en natuurlijk ook van papa

  • 17 Februari 2013 - 13:34

    Paula Van Hemert:

    hoi annabel.
    wat een belevenissen weer,en wat mooi dat je ook zo geniet van de natuur !!
    als je terugkomt,zal je wel tonnetje rond zijn van al dat lekkere eten ,maar dat mag ook wel.
    annabel geniet ,en ik geniet met jouw mee door die prachtige reisverslagen ,en toi toi met je tentamen.
    gr Paula van hemert.doeiiiiiii

  • 17 Februari 2013 - 22:54

    Gerrit:

    Bij toeval zat ik net eerst op Facebook te kijken en zag daar wat foto's die nu ineens bij dit verhaal horen. Leuk :)

    Succes met je tentamen deze week!

    xXx

  • 19 Februari 2013 - 13:40

    Henny:

    lieve belletje,
    ik heb zooooo'n enorme zin om over 2 weken jou richting op te gaan. Jouw verhalen kriebelen, maken me nieuwsgierig en ontzettend blij. Wat heerlijk dat je het zo enorm naar je zin hebt. Wat heerlijk zoveel activiteiten en dat alles met 'n lekker zonnetje. Wij gaan ook de wijnvelden bezoeken, goeie tip om dit op de fiets te doen. Mogen Jan en Willemien alvast gaan oefenen!! Jan traint genoeg met bomen hakken.
    Woensdagavond komen we weer bij elkaar om de laatste puntjes op de i te zetten.
    Ik ga zo een reistas bestellen, heb al diverse zaken bekeken en koop niet zo'n grote tas. het is toch lekker weer dus we hoeven geen dikke kleren mee te nemen.
    Annabel, succes met je tentamen, snorkelen,duiken, terrasjes,vrienden, muziek maken, zwemmen! Blijf lekker GENIETEN!!!!!

  • 22 Februari 2013 - 11:55

    Wim:

    Ha Belly, nu eerst eens een berichtje uit Tiel. Top dat alles zo goed met je gaat!
    Wel bàààlen zeg: dakterras, zwembad, cocktails, 34 graden, wijngaarden, wijnkelders,
    GRATIS proeverijen, uit eten in knusse restaurantjes. In Twentietoe hebben we alleen die kannen water
    en een enkele kakkerlak.

    Persoonlijk zou ik die gitaar geen moment missen, alhoewel........ik snap wat je bedoelt.
    Ik zou zeggen geniet er van. Succes met je tentamens en heel veel plezier als je vrijdag voor het eerst gaat duiken!

    Dikke kus, Wim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Annabel

Actief sinds 12 Jan. 2013
Verslag gelezen: 623
Totaal aantal bezoekers 40494

Voorgaande reizen:

19 Mei 2014 - 28 Augustus 2014

Onderzoek in Suriname

09 December 2013 - 15 Januari 2014

Onderzoek in Peru!

19 Januari 2013 - 16 Augustus 2013

Studeren in Kaapstad

Landen bezocht: