3 dagen wetsuit! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Annabel Dorrestein - WaarBenJij.nu 3 dagen wetsuit! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Annabel Dorrestein - WaarBenJij.nu

3 dagen wetsuit!

Blijf op de hoogte en volg Annabel

24 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Lieve allemaal,

Alweer een weekje geleden dat ik een berichtje heb geplaatst! Ik blijf genieten van jullie reacties, super om wat van jullie te horen! Maandag en Dinsdag waren zoals de afgelopen weken echte studiedagen, woensdag echter was ik vrij dus ben ik na een poging om wat aan school te doen naar het centrum gegaan. Eerst naar Seapoint, om daar het info pakket voor mijn duikcursus op te halen. Het bleek dat ik vóór vrijdag het hele boek gelezen moest hebben.. Seapoint, de naam zegt het al, ligt direct aan zee, dus heb ik op het strand daar al een hoofdstuk gelezen. Daarna ben ik terug gelopen naar het echte centrum, ik had geen zin om te wachten op een minibus dus besloot ik maar te lopen. Dat bleek een flinke wandeling te zijn! Eerst moest ik halverwege signal hill up wat een flinke klim was, maar het was het waard, de rest van de wandeling had ik prachtig uitzicht over de stad en de zee. Eenmaal in het centrum heb ik in het reisbureau wat informatie gevraagd over de reis die ik (met Damaz) wil gaan maken in de zomervakantie. Ooh ik heb er nu al zin in! Mozambique, Botswana, Zimbabwe, Namibie YES! Maar goed, terug naar Kaapstad! Woensdag heb ik ook nog lekker sushi gegeten met wat huisgenoten ergens in Obz!

Vrijdag was het dan zover, mijn aller eerste duikles! Ik had het hele boek gelezen dus ik was er klaar voor! Om te beginnen moest ik wat quizzen maken over de theorie, nou dat ging erg goed en véél sneller dan mijn instructeur had verwacht en omdat het zo goed ging, stelde hij voor om maar meteen mijn examen te maken, die eigenlijk voor volgende week vrijdag op het programma stond! Nou ja prima, kom maar op! Ook mijn examen had ik veel sneller klaar dan hij had verwacht en ik had het erg goed gehaald, 92%! Volgende stap, het zwembad in! En blijkbaar had ik privéles, niemand anders had zich voor die dag aangemeld! Super! In het zwembad hebben we de skills geoefend, zoals wat je moet als je zonder lucht komt te zitten of wat te doen als je je masker kwijtraakt enz. Het ging allemaal erg goed en super snel! Mijn instructeur zei erg onder de indruk te zijn hoe snel ik alles oppikte en we waren dan ook 2 uur voor tijd klaar! En woensdag gaan we de oceaan in! Super spannend!

Zaterdag was het dan tijd voor mijn aller eerste surfles! 's Ochtends ben ik eerst naar de markt geweest, om vervolgens de bus te zoeken die naar het strand zou rijden. Nou dat was me een zoektocht! Ik ben overal in Woodstock geweest denk ik zo. Iemand aan wie ik vroeg waar ik moest zijn, wees me een bepaalde richting op, over een brug over het spoor.. Nou voelde ik me daar niet zo comfortabel, aangezien er daar veel zwervers waren en mensen die in een krotje woonden. Op zich vond ik het erg indrukwekkend om te zien, maar toen ik iemand hoorde roepen 'hé white girl' ben ik toch maar terug gelopen en met een enorme omweg naar mijn eind bestemming gelopen. Uiteindelijk had ik de bus gevonden en ben ik op weg gegaan naar Big Bay, waar de surfles zou zijn. Onderweg zag ik vanuit de bus nog flamingo's! Ik was helemaal enthousiast maar voor de rest van de bus was het de normaalste zaak van de wereld. Het strand was ongelooflijk mooi! Met op de achtergrond heel erg mooi de tafelberg (zie foto's). Het was echt een droom om daar te surfen! Het surfen ging al snel redelijk goed! We namelijk natuurlijk alleen nog de kleine simpele golven, maar we konden staan!! De eerste keer dat je het voor elkaar krijgt om echt op je board te staan en je met een enorme vaart over het water glijdt geeft zo'n goed gevoel! Na de surfles hebben we nog lekker gechilled op het strand om vervolgens uitgeteld naar huis te gaan.

De volgende dag weer vroeg op voor surfles nummer 2!! Het ging al een stuk beter en ik slaagde er zelfs vrij snel in om enigzins te sturen, wat ongelooflijk gaaf was! We hebben veel meer golven gepakt dan gisteren en hebben het heel erg leuk gehad! De coaches vertelden ons dat ze nog nooit zo'n goede meidengroep hadden gehad dus dat streelde ons ego natuurlijk wel goed haha. Naderhand hebben we nog wat gedronken in een restaurant waar je op een soort surfbord zit en met je voeten in het water bungelt, erg grappig! En 's middags had ik een poolparty/braai (braai is een BBQ) bij mij thuis, wat erg relaxed en gezellig was. Mijn ogen zijn wel erg rood van al het zoute water dus ik heb vaak de vraag gekregen of ik high was, want ik kom natuurlijk uit Nederland haha.
O voor de geïnteresseerden, ik had 80% voor mijn tentamen van vorige week dus ik was heel erg trots op mezelf!

Heel veel liefs, Annabel

  • 24 Februari 2013 - 19:32

    Paula Van Hemert:

    hoi hoi annabel.
    wat spannend allemaal !!!!! duiken surfen ,het is straks echt afkicken.
    en ook nog goed je tentamen gehaald!
    fijn om te lezen dat je naar je gevoel luisterd als iets niet goed voelt,zoals bij die zwervers.
    annabel blijf lekker genieten en ik kijk weer uit naar je volgend verslag.
    doei doeiiiiiiiii paula

  • 24 Februari 2013 - 23:09

    Gerrit:

    Tentemen... Jeuh! :)

    En voor de rest: ach, ja... Ik had het al eerder over je gezond verstand gehad en het vertrouwen erin blijkbaar goed ingeschat. Problemen opzoeken kan altijd nog, moet je maar denken. En die zomervakantie: je hebt groot gelijk dat je daar eens lekker rond gaat trekken. Je bent er immers toch al in de buurt en als je iets dergelijks vanuit Nederland moet ondernemen wordt het toch weer een heel ander ding. Daar komt nog bij dat je nu al min of meer aan de omgeving en de gewoonten cq gebruiken kunt wennen waardoor je naar mijn mening meer ontspannen met zo'n trip bezig bent.

    Even nieuwsgierig nog... Maandag en Dinsdag met een hoofdletter? Is het Engels er nu al zo ingeslopen dat je dit in het Nederlands al overneemt? :p

    Enjoy!

    xXx

  • 25 Februari 2013 - 16:43

    Henny:

    lieve enthousiaste bruingebrande annabel,
    Net weer je verslag en alle foto's bekeken. Had ik nog niet gedaan, had ik niet in de gaten gehad! Beetje dom!! Meis, wat geniet je daar van alles! Ik vind het zó leuk om te lezen hoe je alles beschrijft
    Wat heerlijk dat je ook zo veel onderneemt. Je stapt overal op af en doet het ook, surfen en duiken.
    Vooral het duiken is een totaal "zelfvertrouwen" en concentreren. Geweldig om op deze manier de onderwater wereld te zien. Is daar ook veel koraal naast alle soorten kleuren vissen?
    Vanmorgen jouw entree kaarten ontvangen van het Robbeneiland. Bedankt!
    Gisteren zijn jan,willemien, hans en ik weer bijelkaar geweest om alles door te nemen. Wat hebben we zin in afrika. Door jouw verhalen zijn hans en ik helemaal enthousiast geworden en kunnen bijna niet meer wachten. We vertrekken volgende week donderdag al om 12 uur richting Den-Bosch om daar de trein naar schiphol te nemen. Er zijn al verschillende vrienden die aangeboden hebben om ons te brengen, maar we vinden de trein wel heel lekker. Stappen we uit op schiphol zelf. Geen parkeergedoe.
    Jack brengt ons naar het station in den-bosch en daar vertrekt de rechtstreekse trein naar a'dam(schiphol). Het is net of we maanden weggaan. Vrienden en fam. komen nog "even"op bezoek en ook onze kinderen komen het weekend eten om afscheid te nemen. Lief hoor!
    Ik vind jouw foto's prachtig om te zien, wat een mooie stranden met uitzicht en al die pinquins, wat schattig. Jij ziet er ook lekker relaxt uit. En wat fijn dat je studie ook goed gaat. Kortom annabel, blijf zo lekker genieten van dit bijzondere leventje. Dikke kus, ook namens Hans XXX Henny.

  • 25 Februari 2013 - 20:11

    Koosje:

    Wat ben ik blij voor je lieve bel :D en trots! Supersportief bezig en je studie goed! Ga zo door levensgenieter! No worries be happy :) Wat leuk trouwens dat Damaz met je mee gaat trekken in de zomer! Alles hier goed! Heel veel liefs en geluk! Xx koos

  • 27 Februari 2013 - 21:52

    Willemien:

    En ja hoor!! daar ben ik ook weer, moest wel even wachten voordat ik kon reageren daar ik niet als een "moederkloek"meteen op je verslagen wil reageren, al zou ik dat natuurlijk wél het liefste doen hahahaha. Uiteraard weet je al door ons skypecontact dat ik super super super trots ben op je en geniet van de wijze waarop jij zo geniet van je tijd in Afrika en ook alles eruit haalt wat erin zit. Top meis !! ga zo door en laat ons op deze manier meegenieten xxxx mama

  • 04 Maart 2013 - 17:56

    Sophia:

    Hoi Annabel


    Wat een mooi verslag geweldig.

    Het is een genot om dit te lezen.
    Fijn dat het allemaal zo goed gaat.

    Nog even Annabel dan komen je ouders.
    Ze zijn er bijna klaar voor om te vertrekken.
    Gisteren nog even bij ze langs geweest.


    Genieten hoor


    Liefs van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Annabel

Actief sinds 12 Jan. 2013
Verslag gelezen: 610
Totaal aantal bezoekers 40499

Voorgaande reizen:

19 Mei 2014 - 28 Augustus 2014

Onderzoek in Suriname

09 December 2013 - 15 Januari 2014

Onderzoek in Peru!

19 Januari 2013 - 16 Augustus 2013

Studeren in Kaapstad

Landen bezocht: