Duiken en Studeren - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Annabel Dorrestein - WaarBenJij.nu Duiken en Studeren - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Annabel Dorrestein - WaarBenJij.nu

Duiken en Studeren

Blijf op de hoogte en volg Annabel

07 Maart 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Lieve allemaal,

Het even geduurd sinds mijn vorige verslag, maar ik heb een week geen internet gehad en het zijn de laatste twee weken van mijn term dus ben vooral bezig geweest met de studie!

Op het moment van schrijven zitten mama, papa, Hans en Henny in het vliegtuig naar Johannesburg! En over 2 weken zie ik ze hier in Kaapstad, super leuk!

Goed, voordat ik me helemaal overgaf aan de studie, had ik nog mijn duikcursus! Vorige week woensdag had ik mijn eerste oceaanduik in de atlantische oceaan! Wat ongelooflijk gaaf was dat! Na de nodige skills geoefend te hebben, hebben we door de kelpbossen gezwommen waar we wat kleine haaien, een octopus en wat kreeften en een hele grote krab hebben gezien. 's Avonds zijn we uit eten geweest in hét braai (bbq) restaurant van Obz. Het was weer zo'n typisch afrikaans restaurantje; te veel tafeltjes voor de ruimte en je zat praktisch in de tuin maar dan met een golfplaten dak erboven. Geweldig!

Vrijdag had ik mijn derde en vierde oceaanduik, dit keer in de Indische oceaan. Ook dit was weer super mooi, hier hebben we vooral veel vissen gezien, nog wat octopussen, heel veel zeesterren en weer een haai! Dit keer was het een iets grotere haai die verstopt zat in een grote pijp. Al met al was een super toffe ervaring en ik ben nu officieel een Padi Open Water diver! Op naar Mozambique in de zomervakantie, met de koraalriffen en de whale sharks!

Zaterdag moest ik er toch echt aan geloven, bergen en bergen en bergen studiewerk... Echter was het zó warm buiten, dat ik 's middags toch niet echt productief was, dus is Marie langsgekomen en hebben we een heerlijk relaxed middagje aan ons zwembad gehad, glaasje wijn erbij, perfect! 's Avonds ben ik nog sushi gaan eten met Amanda, gewoon omdat het goedkoop en op loopafstand is! Zondag had ik nog steeds geen internet dus ben ik in een restaurantje waar ze gratis wifi hebben gaan zitten om daar dan maar te studeren. Nou ja, dat maakt het allemaal net wat leuker toch? Dinsdag had ik een presentatie waar ik ongelofelijk zenuwachtig over was. Het ging over NEMA, national environmental management act.. veel rechten vaktaal dus... en dat in het engels.. ik ben geloof ik nog nooit zo zenuwachtig geweest voor een presentatie, maar ik heb me erdoor heen geslagen en ik moet zeggen dat ik daar erg trots op ben! Het was die dag ook 40 graden hier en het gekke is, is dat nog steeds ongelofelijk veel studenten op campus met een lange spijkerbroek rondliepen, terwijl ik zo ongeveer smolt!
Nou, mijn enorme berg werk is ingeleverd, nu alleen nog een wetenschappelijk verslag en een tentamen te gaan en dan.. Vakantie!!!

Liefs uit Kaapstad
Xx

  • 07 Maart 2013 - 22:56

    Nikki:

    Hi lief zusje,
    Wat lijkt me het duiken een ongelofelijk gave ervaring zeg!
    En spannend!
    En straks lekker genieten van je vakantie meid (al heb ik zo'n vaag vermoeden dat je dat nu ook al doet ;-))
    En natuurlijk van het bezoek van papa, mama, Hans en Henny.
    Kun je ze de mooie plekjes van Kaapstad laten zien :-)
    Dikke kus!

  • 07 Maart 2013 - 23:25

    Paula Van Hemert:

    hoi hoi Annabel.
    wat spannend allemaal.,kan je ook foto"s nemen onder water??
    gisteren nog bij mama geweest,om ze een goede reis te wensen,op het moment zitten ze al 7uur in het vliegtuig.
    annabel blijf genieten,dit nemen ze je niet meer af!!
    xx Paula

  • 07 Maart 2013 - 23:36

    Gerrit:

    Je pa was gister even niet zo happy de peppie toen hij thuis kwam (beetje grieperig), maar als ik lees hoe het er bij jou aan toe gaat dan zal hij snel z'n rust vinden en lekker bij kunnen komen. Het schiet hier qua weer ook niet op, want afgelopen week tikten we lokaal 17 of zelfs 18 graden aan (ja, voor jou is dat koud op dit moment, ik weet het *grin*) maar voor begin volgende week staat er weer vorst op het programma inclusief een koude noordoosten wind.

    Duiken... Vroeger zat ik op de Canarische Eilanden meer onder dan boven water, maar damn... Koraalrif, dan ben ik toch echt wel een beetje jaloers hoor Bel!

    Enorm respect voor het feit dat je de Engelse taal binnen je vakgebied zo snel oppikt! Het algemene Engels is al snel een tweede taal, maar zodra je met vakkennis in aanraking komt (op welk gebied dan ook) kan het soms net lijken of je spontaan analfabeet geworden bent. Als alles in het Engels moet groeit de kennis van de taal sowieso heel snel natuurlijk, maar toch... Top!

    Wat ik me net trouwens zat te bedenken: is het niet vreemd dat je in de zomer met de bijbehorende temperaturen zit te bikkelen voor je studie en dat je dan in het najaar vakantie krijgt? Okee, dat is nog steeds warm genoeg voor onze begrippen natuurlijk :)

    Succes met de laatste loodjes en alvast een prettige vakantie!

    xXx

  • 08 Maart 2013 - 14:23

    Miavanmil:

    Hoi Annebel
    Wat fijn dat je ondanks de warmte nog zo kan genieten,ik weet niet wat ik moet maillen ,alles is al gezegt!
    In zijn Jonge jaren heeft Stephan In Griekeland gedoken dat vond hij ook super.Annebel ik heb je Ma een XL weekend tas mee gegeven voor extra bagage !!!
    Annebel ik stop er mee,
    GENIET VAN VACANTIE SAMEN MET JE OUDERS EN HANS EN HENNY DOEI DOEI
    Mia.xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Annabel

Actief sinds 12 Jan. 2013
Verslag gelezen: 523
Totaal aantal bezoekers 40500

Voorgaande reizen:

19 Mei 2014 - 28 Augustus 2014

Onderzoek in Suriname

09 December 2013 - 15 Januari 2014

Onderzoek in Peru!

19 Januari 2013 - 16 Augustus 2013

Studeren in Kaapstad

Landen bezocht: