Tijd voor een update! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Annabel Dorrestein - WaarBenJij.nu Tijd voor een update! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Annabel Dorrestein - WaarBenJij.nu

Tijd voor een update!

Blijf op de hoogte en volg Annabel

20 Maart 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Moloweni!

Sorry voor het uitblijven van een verslag, maar mijn laptop is kapot! Ik zal eerst schrijven over vorige week en aan het eind van deze week de rest schrijven! Vorige week was de laatste week voor de vakantie, dus studeren studeren studeren helaas! Het was super lekker weer dus dat werkte niet echt mee!

Ik was wel superblij want ik had 80% voor de presentatie van de week ervoor, wat ten opzichte van de klas erg hoog was dus ik was enorm trots. Woensdag ben ik lekker sushi gaan eten om even te ontspannen voor mijn laatste 2 tentamens en donderdagavond was ik dan eindelijk klaar! vakantie!
Dat moest natuurlijk ook meteen gevierd worden door uit eten te gaan! Vrijdag ging ik naar het centrum van Kaapstad om de reis voor deze zomervakantie te regelen. Ik had niet genoeg geld meer voor de terugweg, dus wilde ik ergens pinnen. Ik heb wel 4 banken geprobeerd maar stuk voor stuk werkten ze niet! Ik had dus geen geld EN geen beltegoed meer om iemand te bellen... Naar huis lopen dus..een uur lang.. Eenmaal thuis was ik helemaal alleen, nog steeds zonder geld en beltegoed. Maar ook zonder laptop, want die werkt ook niet meer! Gelukkig had ik mijn nederlandse telefoon nog dus heb ik mama gesmst. Die heeft wat telefoontjes voor me gepleegd waaruit bleek dat mijn pinpas geblokkeerd was, omdat ze zonder dat ik het wist een nieuwe hadden gestuurd omdat mijn pas ergens in 2014 verloopt.. Super chill.. Het ergste was nog, dat ze er ook helemaal niks aan konden doen.. Ze deden geen zaken met Zuid-Afrikaanse banken dus ze konden geen geld naar Zuid Afrika overmaken wat ik op kon halen.. ze konden de pas niet deblokkeren, ze konden geen pas naar Zuid Afrika sturen.. NIKS! Gelukkig bedacht ik me na een uur van wanhoop dat ik misschien de pincode van mijn creditcard wel wist dus ben ik dat gaan proberen en gelukkig gelukkig gelukkig werkte het! Ik heb dus een voorlopige oplossing en mijn awesome huisgenoten in Utrecht sturen mijn pinpas naar Zuid Afrika op!

Gelukkig had ik een ongelooflijk toffe vrijdag avond! Een local nam ons mee naar 2 weeshuizen in de townships. Het was al heel indrukwekkend om 's avonds door de townships te rijden! Overal, op elke straathoek, was er wel een braai en de mensen liepen overal op straat, overal muziek. Kinderen speelden met autobanden. Het was eigenlijk echt heel gezellig! De weeshuizen waren indrukwekkend, zo klein, en zoveel kinderen! Alle kinderen kwamen meteen op ons afrennen om ons te knuffelen en opgetild te worden het was echt heel lief! 1 Township heette Nyanga, wat me deed denken aan het feit dat een bus van de campus naar Nyanga gaat. Ik realiseerde me opeens dat ik echt op de universiteit van de arme mensen zit..

Daarna hebben we bij een braai in Kayelitsha (een andere township) kip gegeten. Het was de lekkerste kip die ik ooit op heb! Echt geweldig!
En als laatste zijn we uitgegaan in Ace, een club in de township. We waren de enige blanken daar, maar de locals waar we mee waren, waren heel beschermend en we voelden ons geen enkel moment ongemakkelijk of bedreigd. De mensen waren super aardig voor ons. De uitsmijter kwam nog naar ons toe om te zeggen dat als iemand bedreigend of onaardig tegen ons was, dat we maar hoefden te wenken en hij zou hem eruit gooien!
Al met al was het een geweldige avond!

Zaterdag heb ik heerlijk ontbeten met mijn huisgenoten in 'Queen of Tarts', om de hoek. Daar hebben ze echt de lekkerste cupcakes die ik ooit geproefd heb! Daarna zijn we nog naar de City Bowl Market geweest. Nog meer overheerlijk eten. Ik heb er zelfs Chai sherry geproefd, wat erg lekker was, maar de rest vond het te pittig.

's Avonds zijn we naar het Carnival geweest. Het waren erg mooie wagens en op sommige wagens livemuziek. Maar dan echt afrikaanse muziek! En ongelooflijk veel dansers, het was een geweldige ervaring!

Zondagochtend vertrok ik met 5 andere meiden naar de Garden Route, maar daar vertel ik volgende week over, want mijn tijd op de computer hier in de backpackers is over ;)

Liefs! xx

  • 20 Maart 2013 - 17:09

    Gerrit:

    Gaaf om deze periode met zo'n goed cijfer af te kunnen sluiten. Die 80% is sowieso goed, ongeacht wat de rest gedaan heeft maar als je daarmee ook nog een stuk boven het gemiddelde zit wordt het eigenlijk alleen maar mooier. Goed gewerkt!

    Een oplossing voor je pas had nog kunnen zijn om die door je pa en ma mee te laten nemen, maar ja... dan zit je wel een tijdje zonder en zo zie je maar dat een creditcard altijd handig is om bij je te hebben. Volgens m'n pa moest ik vroeger altijd drie dingen meenemen van huis: een jas, geld en m'n papieren als rijbewijs en zo. "De rest kun je in principe vergeten, als je die drie dingen maar bij je hebt." zei hij altijd :)

    Geniet van je vakantie, doe je pa en ma de groeten als ze nog niet langs zijn geweest en laat het schrijven geen 'moeten' zijn. Het is leuk om te lezen, maar als het even niet uit komt is het toch gewoon even niet anders? Lukt je vast wel in je nieuwe cultuur... :p

    xXx

  • 20 Maart 2013 - 17:42

    Mia:

    Geweldig wat jij weer gepresenteerd hebt,en wat lief dat je zo door de kindertjes geknuffeld wordt
    daar kan je weer op terug kijken,en je ziet maar Annebel wat je creditcard betrefd na regen schijnt weer de zon!!
    Annebel geniet van de vacantie en doe je Pa en Ma Hans en Henny de groeten
    Tante Mia xxx

  • 20 Maart 2013 - 22:18

    Paula Van Hemert:

    hoi annabel.
    wat ben ik blij dat we weer iets van je lezen,ik kijk iedere dag op de p.c of je iets geschreven hebt
    maar jeeeeeeeeeeeetje wat heb jij weer en hoop meegemaakt!!!!!!!!!!!!!!!
    en zonder geld en pinpas en p.c ,dan ben je toch nergens,maar gelukkig alles op z"n pootjes terecht.
    annabel: kan je niet zo"n heel lief klein zwart kindje mee naar huis nemen????
    annabel ik ben zo trots op jouw wat je allemaal presteerd:
    geniet nog volop en een hele fijne vacantie ook met papa en mama en hans en henny.
    xxxPaula

  • 21 Maart 2013 - 10:18

    Nikki:

    Hi zusje!
    Wat fijn dat je ondanks de tegenslagen toch zo'n geweldig weekend hebt gehad!
    Ik kan niet wachten tot je volgende verslag, ben zo benieuwd naar je safari trip en het sandboarden :-D
    Geniet van je vakantie en een dikke kus! (ook voor papa en Mien)

  • 24 Maart 2013 - 12:59

    Leo:

    Wat een gedoe met dat pasje. Ik had het al op Facebook begrepen dat er wat problemen mee waren. Geen pasje, geen laptop, geen geld, een uur lopen, veel te veel kinderen in een te klein weeshuis, de interactie tussen black & white.... Wat een voorrecht dat je in de positie zit, waarin je zit zit en je uiteindelijk weer lekker aan de kip kunt zitten. Wat een ervaringen allemaal. Dit neemt niemand je ooit weer af. Geniet ervan!!

  • 24 Maart 2013 - 19:19

    SophiA:

    wat een ellende Annabel.Maar wat mag je trots op jezelf zijn., dat je je staande weet te houden.
    Nog effe en dan komen paps en mams je opzoeken.
    En natuurlijk ook Hans en hennie

    Geniet ervan.

    Hele dikke knuffel van ons allemaal hier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Annabel

Actief sinds 12 Jan. 2013
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 40487

Voorgaande reizen:

19 Mei 2014 - 28 Augustus 2014

Onderzoek in Suriname

09 December 2013 - 15 Januari 2014

Onderzoek in Peru!

19 Januari 2013 - 16 Augustus 2013

Studeren in Kaapstad

Landen bezocht: