het 'gewone' leven - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Annabel Dorrestein - WaarBenJij.nu het 'gewone' leven - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Annabel Dorrestein - WaarBenJij.nu

het 'gewone' leven

Blijf op de hoogte en volg Annabel

22 April 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Lieve mensen,

Sorry voor het uitblijven van een verslag, maar langzaam aan begint hier toch echt normaal te worden, dus heb ik niet echt het idee dat er veel te schrijven valt. Het leuke is wel, dat dat laat zien dat ik nu echt gewend ben aan het leven hier (in de mate dat je aan dit fantastische leven gewend kúnt raken natuurlijk). De herfst heeft zijn intocht gemaakt, wat betekent dat er behalve dagen van 20-24 graden er nu ook behoorlijk regenachtige dagen bijzitten. Afgelopen woensdag was het zo erg, dat er zelfs een weeralarm was afgegeven heb ik gehoord! Het water kwam ook mijn ramen binnen lopen door m'n ramen! Nou ja, hoort erbij als je tussen twee oceanen woont lijkt me! Gelukkig loop ik de meeste dagen nog gewoon lekker in het zonnetje naar de bus om naar de uni te gaan. Want ja, de universiteit eist op het moment vrij veel van mijn aandacht op. Het niveau is hier misschien lager, maar de hoeveelheid werk die je moet doen is naar mijn idee hoger, maar dat kan ook komen doordat ik nu helemaal in die relaxte sfeer, waardoor het zo ongelofelijk veel lijkt! Vele verslagen moeten geschreven worden en ook de tentamens beginnen zo hun aandacht op te eisen. Over 3 a 4 weken begint mijn examenperiode, met 2 grote examens. Ik zal dan ook waarschijnlijk wat minder gaan ondernemen, waarmee ook mijn blog activiteiten waarschijnlijk zullen minderen. Máár het is het allemaal waard want dan heb ik vakantie en dan álle tijd om Zuid Afrika en omliggende en inliggende? landen (ja er ligt een land ín Zuid Afrika) te verkennen!

Twee weken geleden heb ik het hele weekend gesurft, wat erg tof was! Heel erg fijn om even lekker fysiek bezig te zijn! Afgelopen weekend ben ik met vrienden wat wezen eten op longstreet om vervolgens nog ergens een drankje te doen. Daarnaast doe ik ook erg mijn best om alle eettentjes, restaurantjes ed in Obz te leren kennen, want er blijven maar nieuwe bijkomen!

Al met al is het leven hier erg relaxed, zonnig en leerzaam en ik geniet nog steeds met volle teugen! Hopelijk is alles daar goed en begint de lente nu toch echt te komen!

Heel veel liefs,
Annabel

Ps. Tante Mia en tante paula, héél erg bedankt nog voor de voorraad nederlandse snoepjes!

  • 22 April 2013 - 18:44

    Willemien:

    Nou meis, uit ervaring weet ik nu dat het "gewone" leven daar zelfs bijzonder lijkt, dus blijf vooral genieten! Uiteraard héél veel succes met de tentamens, verslagen, presentaties en straks je examens. Jammer dat nu al je snoepjes op zijn (het waren er écht veel!!), je zult het moeten doen met je potloden ;-) Liefs mama

  • 22 April 2013 - 19:42

    Mia:

    Hoi Annebel,Wat jammer nou dat de Tante's geen Hollandse snoepjes kunnen brengen.
    Wij hadden dat graag gedaan hi'hi'
    Annebel veel succes met je exame's, en blijf met volle teugen genieten .
    Liefs Tante Mia.

  • 22 April 2013 - 22:29

    Paula:

    hoi annabel.
    gelukkig weer een verslag,altijd weer spannend om te lezen ,en dat doe ik graag.
    annabel veel succes met alles,en blijf genieten en schrijven.....
    gr paula !!!!xxxxxx

  • 22 April 2013 - 23:40

    Gerrit:

    Bij temperaturen van 20 tot 24 graden mag je over regen niet klagen, Bel. Wij zitten hier nog steeds zo'n beetje op de helft ervan...

    Succes met je examenperiode en laat in ieder geval nog even weten hoe die is afgelopen.

    Have fun!

  • 23 April 2013 - 22:11

    Leo:

    Het weer doet mij denken aan wat ik wel eens uit Niew-Zeeland hoor; over het algemeen veel beter dan in Nederland, maar het kan ook veel extremer zijn als het eens een keer fout gaat.
    Nog even de tandjes op elkaar begrijp ik en dan huppekee de vakantie in de rest van Afrika in.
    Wat een heerlijke tijd maak je mee!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Annabel

Actief sinds 12 Jan. 2013
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 40495

Voorgaande reizen:

19 Mei 2014 - 28 Augustus 2014

Onderzoek in Suriname

09 December 2013 - 15 Januari 2014

Onderzoek in Peru!

19 Januari 2013 - 16 Augustus 2013

Studeren in Kaapstad

Landen bezocht: