Bijna naar huis! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Annabel Dorrestein - WaarBenJij.nu Bijna naar huis! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Annabel Dorrestein - WaarBenJij.nu

Bijna naar huis!

Blijf op de hoogte en volg Annabel

27 Augustus 2014 | Ecuador, Quito

Lieve allemaal,

Het is enorm lang geleden dat ik wat heb geschreven, dus ik wilde nog even een korte samenvatting geven van de afgelopen 2 maanden voordat ik (morgen) alweer naar huis ga!

We hebben al ons veldwerk gedaan in 3 verschillende veldperiodes, waarvan 1 bijna 3 weken. Dan ben je toch wel weer blij met een warme douche! Want de rivier is daar de wasmachine, de douche én de vaatwasser. En je kan er ook nog eens mooi je vis voor het avondeten vangen. Ik heb dan ook voor het eerst vis gevangen, gedood, zelf schoongemaakt en van ingewanden ontdaan én klaargemaakt! Het veldwerk zelf begon erg moeizaam, want aangezien wij nul ervaring hadden met wat we gingen doen was het enorm zoeken naar de juiste manier. Maar het ging steeds beter en soepeler en op het eind hadden we zelfs tijd over om een middagje in de zon te liggen (lees: enorm verbranden). Verder hebben we goed kennis kunnen maken met de saramaccaanse cultuur. Van het leven met de dingen die je zelf verbouwd en de hartelijkheid van de mensen tot het dood knuppelen van alle slangen die je tegenkomt. Ook heb we een aantal lokale feesten daar meegemaakt waar met de billen wordt geschud alsof ze niets anders doen (wat ook praktisch zo is, want zoals de kleintjes al kunnen dansen daar, maakt dat ik toch maar liever toekijk dan zelf mee kom dansen), waar fantastisch wordt gezongen en er wordt door gefeest tot in de vroege ochtenduurtjes. Daarnaast heerst hier een enorme 'schatjes' cultuur. Alle mannen hebben wel een aantal schatjes naast hun vrouw. En blanke stagiaires komen toch naar Suriname voor wat fun en een Surinaamse vriend toch? Zo had ik een gesprek met een politieagent waar hij me doodserieus vroeg waarom ik nog geen surinaamse vriend had, mijn Nederlandse was toch zeker niet in Suriname? Al met al enorm leerzaam en een berg velddata verzameld om de komende weken te gaan verwerken.

Tussendoor heb ik nog een fantastische vakantie in Ecuador gehad, waar we zoveel hebben meegemaakt dat het te veel is om hier op te schrijven. But I'll be more than happy to tell you all in person!! Hoogtepuntjes waren de ongerepte jungle met fantastische geluiden wat ik nu eindelijk een keer met Michiel kon delen, het spelen met wilde zeeleeuwen op de galapagos, het enorme respect voor de natuur op de galapagos, de fantastische bergen, de ongelooflijk vriendelijke mensen en daarnaast vond ik het super leuk om mn kleine beetje spaans uit te proberen! Het was heerlijk om weer echt backpackend door een land te gaan en Ecuador is zo divers dat ik het aan een ieder zou aanraden!

Goed, dat in het kort mijn afgelopen twee maanden, ondertussen ben ik al druk bezig mijn tas in te pakken en me klaar te maken om weer naar Nederland te vertrekken. Ik heb enorm veel zin om iedereen weer te zien en iets minder zin om maandag meteen weer om 8.30 op de uni te beginnen..

Ciao en tot snel! xx

  • 27 Augustus 2014 - 21:33

    Papa En Mama:

    Wij zijn héél blij dat je weer naar huis komt :-)

    Dikke knuffel alvast van ons xxxx

  • 27 Augustus 2014 - 22:07

    Paula:

    hallo Annabel.
    wat leuk om weer iets van jouw te horen.
    je hebt weer een leuke tijd gehad, maar ik ben ook blij dat je weer heelhuids naar bruchem komt.
    waar is de volgende reis naartoe????
    lieve Annabel een hele goede reis,en tot ziens
    En lekker heel lang douchen bij mama.
    doeiiiiiiiii

  • 28 Augustus 2014 - 10:04

    Edda:

    Wat een leuk verslag weer, fijn dat alles zo goed is verlopen daar.
    We wensen je een fijne reis toe en tot ziens.
    Groetjes Edda en Piet.

  • 28 Augustus 2014 - 10:17

    Koosje:

    Jaaaaaa ik ben heel blij dat je lekker maandag al om 8:30 moet beginnen, want dan zie ik je daar! :D

  • 28 Augustus 2014 - 16:06

    Betty Jonker:

    Hallo Annabelle,

    Goed om te horen dat alles oki doki met je is.
    Een fijne en relaxte terugreis en weer welkom thuis.

    Groetjes Betty van Twentietoe....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annabel

Actief sinds 12 Jan. 2013
Verslag gelezen: 2032
Totaal aantal bezoekers 40486

Voorgaande reizen:

19 Mei 2014 - 28 Augustus 2014

Onderzoek in Suriname

09 December 2013 - 15 Januari 2014

Onderzoek in Peru!

19 Januari 2013 - 16 Augustus 2013

Studeren in Kaapstad

Landen bezocht: